laatste update juni 2021lalLaatste update: juni 2021
I. HOE HET BEGON
Toen we najaar 2020 op het punt stonden de conceptontwikkeling voor onze City Retreats in Amsterdam, persoonlijke ontwikkelingsprogramma’s, af te ronden, werden in oktober de verscherpte coronamaatregelen aangekondigd. We waren geraakt door de voelbare frustratie van vooral de jonge mensen die moeten thuiswerken en meer, minder of helemaal niet meer werken zonder concreet perspectief op versoepeling. Iets later merkten we dat ook werkgevers zich zorgen maakten over de vitaliteit en energie van hun mensen.
En zo werd het idee ‘For the love of Amsterdam’ geboren: een simpele combinatie van wat we al in handen hadden en de urgentie van deze crisis. Onze City Boosts werden ontwikkeld: een ‘lichtere’ afgeleide van onze City Retreats. Voor alle mensen die zitten te springen om wat nieuwe energie in deze thuiswerktijden en vooral ook voor de stad, de musea en horeca die het zo zwaar te verduren hebben.
II. INTENTIE & WAAROM
Na een zware periode van coronamaatregelen heeft de stad het hard nodig dat iedereen die Amsterdam een warm hart toedraagt, helpt om onze stad weer gezond te maken en nieuwe energie in te blazen. De stad is nog net even wat rustiger dan normaal, wat ook een unieke kans creëert om Amsterdam te (her)ontdekken en er weer mee te pronken bij je vrienden, familie of collega’s.
Wij hebben daarom ‘For the love of Amsterdam’ gecreëerd, waarmee we liefhebbers van Amsterdam samenbrengen op een aantal prachtige locaties, waar ze elkaar ontmoeten en met grappige, verrassende en reflectieve vragen en opdrachten op pad gaan.
De opbrengsten van dit initiatief vloeien terug naar de betrokken musea en horecaondernemers. Op deze manier hopen we ook iets bij te dragen aan het versneld levendig maken van enkele musea.
III. HOE WIJ DE LIEFDE VOOR DE STAD VANGEN EN VORMGEVEN: DE CITY BOOSTS EN HUN THEMA’S
Die kleurrijke paradijsvogels die je door de stad ziet fietsen, de mensen die je met oneindig doorzettingsvermogen ziet zoeken naar een parkeerplek en de tolerantie die we opbrengen voor toeristen, misschien omdat we het hen zo gunnen dat ze hier hand in hand kunnen lopen met wie ze willen: We hebben het gevangen in de Amsterdamse thema’s; vrijheid, tolerantie en ondernemersgeest. Om te zorgen dat deze thema’s gevoed, doordacht en beleefd mogen worden hebben we ze gekozen als basis voor onze drie City Boosts. In een City Boost bieden we een belevenis waarin je er met bekenden of onbekenden een ochtend of middag op uittrekt. Je maakt een ontdekkingsreis naar jezelf, elkaar en naar de stad, aan de hand van één van deze drie thema’s. Zo kom je op locaties waar je normaal misschien aan voorbij fietst. De combinatie van de bijzondere plekken in Amsterdam, het goed opgezette programma met reflectievragen en de real-life menselijke verbinding met de andere deelnemers, maak dit een unieke, verrijkende ervaring. Waarmee je ook nog eens iets goed terug doet voor de stad.
IV. WAAROM DOEN MENSEN MEE?Omdat het in de opstart na deze coronaperiode een mooie kans is om eens samen met anderen over jezelf na te denken – NEW INSIGHTS
Omdat je leuke, nieuwe dingen wilt meemaken – ENERGY & FUN
Omdat je nieuwe mensen wilt ontmoeten of omdat je collega’s op een andere manier wilt leren kennen/zien – REAL LIFE TOGETHER
Omdat het tof is om je stad te (her)ontdekken – LOVE AMSTERDAM
En omdat je van de stad houdt en graag iets bij wil dragen – DO GOOD
V. WAAROM DOEN BEDRIJVEN/ORGANISATIES MEE? Omdat veel teams elkaar lang niet hebben gezien – GET A BREAK
Omdat intermenselijk contact tussen collega’s essentieel is om werknemers vitaal te houden - ENERGY& INSPIRATION
Omdat een City Boost verbindend, ondernemend en reflecterend is – NEW INSIGHTS
Omdat bedrijven hiermee de deelnemende locaties (eenmalig) sponsoren - DO GOOD
VI. WAAROM DOEN ZOVEEL PROFESSIONALS MEE OM DIT PLATFORM TE BOUWEN?
De ontwikkeling en bouw van dit platform en deze service gebeurt volledig met en door professionele vrijwilligers. Er zijn blijkbaar met ons vele andere Amsterdammers die graag hun kennis, netwerk of talent willen inzetten om de stad en haar inwoners te helpen. En de ondersteuning is groot: denk aan juridische ondersteuning, bouw van de site, het inhoudelijke ontwerp van het programma, het scouten van locaties, de look & feel, de PR of de advertising. Alles wordt in deze fase vrijwillig ontwikkeld of ter beschikking gesteld.
VII. WAT IS HET DOEL?
We streven naar het creëren van positieve energie, verbinding en verdieping in deze nu al historische periode. En dat vinden wij mooi, onze liefde voor de stad in praktische zin vormgeven. En daarnaast levert het voor de betrokken musea extra inkomsten en meer verbinding met hun omgeving op.
Jacha van Den Dungen |
06 1135 7393 |
jacha@fortheloveofamsterdam.nl Martijn Steinebach |
06 4620 5722 |
martijn@fortheloveofamsterdam.nl fortheloveofamsterdam.nlinfo@fortheloveofamsterdam.nlinstagram.com/fortheloveof.amsterdamfacebook.com/stichtingfortheloveofamsterdam/linkedin.com/company/fortheloveofamsterdam © 2021 Stichting For the Love of Amsterdam - KvK80835597